Wonton chilli polévka

teplakacka

Právě jsme se vrátila z Londýna, kde to sice tentokrát, jak říkám s oblibou není „na tričko“, ale ruce bez rukavic tak šílené nezebou jako v Praze. 
Vzpomínám na Hong Kong, kdy mi byla šílená zima, když jsme si vyjela na výlet na Ostrov Lantau, kde stojí Big Budha.

 Šíleně lilo a mlha byla tak silná, že jsem byla ráda, že jsme vůbec něco viděla. Ihned při příjezdu jsem navštívila bistro, kde podávali polévku s knedlíčky, kterou jsem si ochutila notnou dávkou chilli omáčky, abychom se trošku zahřála. 



Ostrov Lantau musíte navštívit. Velké a snad i hlasité WAU, které jsem vyslovila, když jsem zahlédla sochu obrovského Buddhy na kopci, tenhle pohled se nezapomíná …



Ostrov Lantau leží západně od hlavního města, mys Fan Lau Kok je nejihozápadnějším výběžkem speciální administrativní jednotky Hongkong. Hlavní turistickou atrakcí ostrova je klášter Po Lin s bronzovou sochou Buddhy, která byla s výškou 34 metrů a váhou 250 tun do roku 2007 největší Buddhovou sochou na světě. Na ostrově existuje také trapistický klášter, který chová hovězí dobytek a produkuje vlastní mléko. Na Lantau je i přehrada Shek Pik, která zásobuje Hongkong pitnou vodou.


Recept na polévku má každá rodina v Číně jiný. Já mám radši pálivější chutě a tak jsem si ho upravila podle svého. Kdo však nechce v polévce chilli olej, nemusí ho tam dávat. 

Ingredience

1 stroužek česneku
1 jarní cibulka
velká hrst koriandru, nechejte si trochu na ozdobu
1 jarní cibulka
2 listy čínského zelí list
200 g mletého hovězího
1 polévkové lžíce lehké sójové omáčky
2 polévkové lžíce sezamový olej
20 ks wonton plátky
1 thajské chilli

Vývar:

200 ml kuřecího vývaru
1/2 polévkové lžíce ústřicovou omáčkou
 2 polévkové lžíce chilli olej, např. Chiu Chow

Jak na to 

Najemno nasekejte česnek, jarní cibulku, koriandr, čínské zelí a dejte do mísy. Přidejte hovězí mleté spolu se sójovou  omáčkou a sezamovým olejem. Smíchejte všechno dohromady. Do plátku wontonu dejte trošku směsi a přeložte do trojúhelníku. Cípy dvou okrajů, spojte k sobě. 

Umístěte všechny wontons do pařníku na cca 5-10 minut, dokud se těsto jakoby nesmrskne.  
Přiveďte kuřecí vývar do varu v hrnci, vmíchejte ústřicovou omáčku a chilli olej.


Do misky dejte vývar, vložte 3-4 wonton knedlíčky, posypte koriandrem, jarní cibulkou a chilli. 

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka