Zakázané ovoce

teplakacka


Durian znám z Čínské čtvrti v Londýně, znala jsem ho jako smradlavé ovoce, a všimla jsem si ho i pro jeho velikost a nápadnou šlupku plnou "bodlinek". Všichni si ovoce fotili, ale málokdo koupil. Nikdy jsem ho neochutnala. 
V Malaysii v Kuala Lumpur mě začal láhat pro jeho zákazy, které najdete v hotelech prostřednictvím samolepek s přeškrtnutým ovocem. Pokutu dostanete, když s durianem jdete i do taxy, prostě smrdí. 
Lidé se tu dělí na ty, kteří ho milují a nenávidí. Četla jsem o něm, že jeho chuť někomu připomíná mandle, někomu "hovno" (omluvte výraz, ale tak to bylo psáno :) ).


Začala jsem ochutnávkou v podobě zmrzliny, kde jako topping jsem si vybrala "cosi" za další tropické ovoce, ale umělec který zmzlinu vyráběl mi řekl, že to k durianu opravdu nejde a mám si vybrat sladší polevu jako třeba Oreo sušenku. Proč o zmrzlináři mluvím jako o umělci, to pže s výrobou se opravdu mazlil, styl kterým škrabkou přehazoval vznikající hmotu byl vyjímečný a tvářil se přitom celém velmi hrdě ... 


Nejprve nalil durianovou hmotu  na pánev a pomocí tekutého dusíku z ní dělal úzké placičky, které pak stáčel do malých trubiček. Výroba jedné zmrzliny trvala alespoň 10 minut, takže nevím kolik jich pán zvládne za večer udělat. 

Když jsem ochutnala, nevěděla jsem co si mám o chuti myslet. 


 Mozek mi hlásil, že čeká sladké, jenže místo toho se v puse rozlila chuť něčeho divného, zapáchajícího zkaženou jarní citulkou. Illy cítila benzin, ale chutnala ji. 
Každopádně jsem zmzlinu nedokázala sníst, ale se závistí jsem sledovala stůl lidí, kteří před sebou měli celý plod durianu a vychutnávali si ho zplna hrdla.



Druhý den jsme narazily na jackfruit a tak jsem ho ochutnala, neboť jsem ho nikdy také nejedla. Chutnalo mi podobně jako durian, ale zápach nikde. 



Později na ostrově Perhentian Kecil jsem si plážovém stánku s jídlem nabrala pytlík smažených banánů a kuliček. Kuličky silně připomínaly chuť durianu, ale jak jsem se pak dozvěděla, byla ta usmažená pecka jackfuit.



Tyto dva ovocité plody jsou si chutí podobné, ale jackfruit nepáchne a nevztahujou se na něj žádné zákazy. Oba mají jedno společné, chutnají poněkud zvlášně. 
Pozor, při konzumaci durianu s alkoholem, může být tato kombinace až smrtelná !!!

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka