Happy Chinese Year :)

teplakacka
Věděli jste, že k oslavě čínského roku se podávají určitá jídla, která mají význam?

Jídla, které miluji už několik let. Dalo by se říci, že jsem do asijské kuchyně zamilovaná již 15 let, a již tenkrát, kdy jsem vlastnila jazykovou školu jsme snila o tom otevřít si bistro s knedlíčkama :)

Knedlíčky přinášejí do Nového roku - bohatství

Já je nazývám gyoza, což je japonský název pro přípravu, který je však stejný jako ten čínský. Ve 2. světové válce, japonští vojáci v Severní Číně jedli knedlíčky Zha Ji a zamilovali si je tak, že je přivezli do Japonska? Takže slovo Gyoza vlastně v japonské výslovnosti znamení Zhao Ji.  

Knedlíčky mají historii více než 1800 let. Patří mezi klasická, tradiční čínská jídla, která se jedí na čínského Silvestra. Jsou velmi populární zejména v severní Číně 

Jak jsem se v Tokiu dozvěděla, rozdíl je v těstě. Japonci si ho totiž nedělají domácí, ale kupují. 
Já mám však ráda domácí těsto a tak se můžete těšit na to, že moje knedlíčky budou skutečně autentické. 
Knedlíčky jsou obvykle plněny mletým masem s jemně nakrájenou zeleninou, zabalené v tenkém a pružném těstě. Populární náplně jsou mleté ​​vepřové maso, nakrájené krevety, ryby, mleté ​​kuřecí, hovězí a zelenina. Mohou být vařené v páře, smažené nebo pečené.

Na Silvestra je tradice jíst knedlíčky plněné se zelím a ředkvičkami.

Ryba - zvýšení prosperity

V Hong Kongu jsem navštívila rybí restauraci, kde se sedělo v párech nebo ve skupinách, před sebou měli obrovský plech s celou rybou, která byla posypaná chilli a rukou, všichni z ní hůlkami  uždibovali.  Já si dala jen kuřecí pařátky, které jsme poprvé chtěla ochutnat. Rybu jsme si sama nedala, ale rozhodně teď toho lituji :)

Čínsky ryba znamená něco jako přebytek a Číňané věří, že pokud něco ušetřili ke konci roku, tak rozhodně ušetří i v tom dalším. 


Jarní závitky - přinášejí také bohatství

Tangyuan  jsou rýžové kuličky, které přinášejí do rodiny jednotnost

Ovoce jako jsou mandarinky, pomeranče, pomelo.
Jsou vybrány proto, že jsou zejména kulaté a "zlaté" barvy, symbolizující plnost a bohatství.
Čínský Nový rok fruits Chinese Nový rok ovoce
Jíst a mít doma  mandarinky a pomeranče přinese štěstí.
Jíst pomelo přinese  prosperitu. Čím více ho budete jíst, tím více bohatství to přinese.

Niangao rýžový dortík Vám přinese vysoké výdělky a vyšší postavení

Nudle - štěstí a dlouhověkost. 

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka