Hovězí chilli polévka s mandarinkovou kůrou

teplakacka

V pondělí jsem si pozvala hosty. Michala, který se mnou prošel casting na Masterchefa, jeho partnerku se synem a Katku. Všichni 3 pro mě fotili Free Art Friday a tak jsme je pozvala na večeři jako dík, za úžasné fotky, které můžete vidět zde. 

Vzhledem k tomu, že všichni už kačku ochutnali a já chtěla uvařit nějakou novinku na blog, rozhodla jsme se experimentovat. Bohužel práce mě ten den přikovala k počítači a tak jsem nestihla desert. Přesto jsem při odbíhání do kuchyně místo 3 chodů navařila rovnou 6. 

Jak jsem se již několikrát zmiňovala, miluji polévky a tak jsem se rozhodla svoje menu rozložit do několika částí Asie. 
Začala jsem svými oblíbenými Edameme fazolkami a japonským okurkovým salátem. 
Polévka, která asi všechny ohromila svojí chutí byla čínskou variací. Zaexperimentovala jsem, když jsem do ní hodila kůru z 2 mandarinek. 
Následovalo mleté hovězí v perrila listech s černým octem, závitky s arašídovou omáčkou. Největší mňamka tofu na medu s bok choy, kokosovou rýží a mongolským hovězím, které je naprosto dokonalé. Recepty budu postupně přidávat. 

Rozhodně je musíte vyzkoušet. 

Hovězí chilli polévka s mandarinkovou kůrou

Ingredience: 

600 ml vody
6 plátků zázvoru
3 jarní cibulky, jen rozpůlené na dvě části
1/4 šálku rýžového vína
1 kg hovězího masa na guláš, nakrájené na větší kousky
3 lžíce oleje
1 polévková lžíce Sichuanského pepře
2 celé palice česneku, oloupeme
1 velká cibule, nakrájíme na kousky
5 badyán
4 bobkové listy
1/4 šálku pikantní fazole pasta
2 střední rajčata, nakrájená na malé kousky
1/2 šálku světlé sójové omáčky
1 lžíce cukru
kůra z jedné mandarinky
nudle dle vlastního výběru
nasekaná jarní cibulka a koriandr, na ozdobu

Jak na to: 

Do hrnce si dejte vodu, přidejte zázvor, jarní cibulku, rýžové víno a hovězí kousky.
Zakryjte a přiveďte k varu. Okamžitě snižte teplotu a duste cca 10 minut. Po tom vypněte a dejte stranou.


Rozehřejeme olej v jiném hrnci nebo velkém woku na středně velkou teplotu a přidejte pepř, stroužky česneku, cibule, badyán a bobkové listy.
Vařte, dokud stroužky česneku a cibule nezačnou měknout (asi 5-10 minut). Vmíchejte pikantní fazolovou pastu. 

Poté přidejte rajčata a vařte po dobu dvou minut. Nakonec vmíchejte lehkou sójovou omáčku a cukr. Vyjměte hovězí, zázvor, cibulku a přidejte do woku/hrnce. Vodu sceďte. 




Vařte při vyšší teplotě a přidejte kůru z mandarinky. Zakryjte a přiveďte polévku do varu. Okamžitě zase teplotu snižte a vařte 90 minut.

Nudle si uvařte zvlášť dle instrukcí na obale. Zdobte nasekanou jarní cibulkou, koriandrem a chilli pokud se Vám polévka bude zdát mála spicy :)

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka