Raw dort z limetky, avokáda, kurkumy

teplakacka




Na pečení dortů nemám trpělivost, ale když jsme se připravovala na Masterchefa, oslovila jsem pro mě jednu z nejlepších cukrářek Tartaletku. Společně jsme jeden den připravovali dorty a tartaletky na její akci. Bylo to skvělé a vypadalo to jednoduše, jenže cukrařina má pro mě moc přísná pravidla, která se musí dodržovat a to pro mě nejspíš není.
Mezi řečí s Olgou mě napadalo několik receptů, které jsem plánovala vyzkoušet. V posledním čase bych potřebovala, aby den měl 48 hodin, takže na dort k narozeninám přišla řada až teď v srpnu, tady je, oslavenkyni chutnal moc!


Ingredience na formu 24 cm

Základ:
1 hrnek kešu oříšků
1 lžíce kokosového oleje
1 polévková lžíce agávového sirupu
2 měkké datle medjool, (mají v tesco)

Citronová vrstva:

3 zralé avokáda
½ šálku syrových kešu oříšků
3 ½ lžíce citronové šťávy
3 lžíce agávového sirupu
2 lžíce kokosového oleje
1 lžička čistého vanilkového extraktu
1 lžička kurkumy (za účelem zbarvení)
½ lžičky citronového extraktu
1 lžička citronové kůry
⅛ lžičky soli

Limetková vrstva:
3 zralé avokádo
4 lžíce limetkové šťávy
4 lžíce agávového sirupu
1 lžíce kokosového  oleje
kůra z 1 limetky
1 lžička čistého vanilkového extraktu
⅛ lžičky soli

Zdobíme dle libosti. Já ozdobila orestovanou limetkou, větvičkou rozmarýnu a pistáciovými oříšky.

Jak na to:

Všechny ingredience „základu“ dejte do mixéru, a po té rovnoměrně vlijte do formy. Dejte do mrazáku.

Rozmixujte všechny ingredience citronové vrstvy a zalijte rovnoměrně do formy, dejte znova do mrazničky, zhruba  na 20 minut 

Mixér vymyjte a zpracujte ingredience pro limetkovou vrstvu. Povrch vyhlaďte lžící nebo špachtlí. Ozdobte a dejte na 5-6 hodin do chladu nejlépe přes noc. 

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka