Dortík z Hong Kongu

teplakacka


Poslední týden v březnu, mě čekalo překvapení, které jsem nečekala, ale podvědomě jsem ho nejspíš chtěla. Netušila jsem, jak dokáže jedna zpráva totálně zamotat s kartami života. Vyhrála jsme výběrové řízení do Hong Kongu, na rok. Původně jsem se přihlásila jen proto, abych zjistila, jestli na to mám, a čím více kol bylo, tím méně jsem si věřila, že to budu právě já. 
Teď mám týden na to, rozhodnout se, jestli pojedu nebo ne. O Velikonocích jsem si vyhledávala místní pochoutky, neboť představa ochutnat  speciality mě lákala v podstatě nejvíc, krom cestování po okolí a poznávání nových kultur. Bohužel práce v kanceláři už mě moc po tolika letech v IT neláká.
Nejspíš bych do Hong Kongu nikdy nejela, kdyby se tato šance nenaskytla a tak to na jednu stranu beru jako další výzvu. 

Jeden z hongkongských receptů jsme si doma udělala, abych mně jeho chuť pomohla rozhodnout, zdali jet nebo zůstat . 

"Vaječný koláč nebo vaječný krémový koláč (daan taat) je druh pudinku v koláčovém těstu, který běžně  najdete v Portugalsku, Anglii, Hong Kongu, a různých asijských zemích. Skládá se z listového těsta, která je plněno vaječným krémem. Pudinkový koláč, který pochází z portugalského pečiva se objevil v Hong Kongu v roce 1940v cha Chaan (čínská čajovna) přes portugalskou kolonii Macau. Hongkongské vaječné koláče jsou adaptací anglických pudinkový koláčů. Canton (moderní Guangdong) měl více častý kontakt se Západem, zejména s Británií, víc než zbytek Číny. Také, jako bývalá britská kolonie, Hong Kong si osvojil část britské kuchyně.
Prodávají se v čínských pekárnách, a pokud máte štěstí, dostanete koláč ještě teplý.  

Ingredience:

200 g hladké mouky 
1/8 lžičky soli
½ šálku cukru
200 g čerstvého másla, pokojové teploty
2 lžíce studené vody
1 šálek horké vody
3 velké vejce, pokojové teploty
1/2 šálku kondenzovaného mléka
3/4 lžičky vanilkového cukru


Jak na to:

V míse smíchejte mouku, sůl a 1 lžíci cukru. Přidejte máslo a prsty promíchejte tak, aby v těstu nezbyly hrudky másla.  Přidejte 2 polévkové lžíce studené vody a promíchejte těsto dohromady. V případě potřeby přidejte trošku víc vody, ale ne příliš. Těsto nechte vychladnout na 20 minut.

Poté těsto rozválejte a vytvořte malé  20 x 50 cm obdélníky a vyplňte jím formičky, tak aby kousek těsta přečníval a nechte odpočívat. V míse rozšlehejte vejce a kondenzované mléko a poté důkladně rozšlehejte s cukrovou vodou a vanilkou. Poté scedíme přes sítko náplň, aby byla co nejhladší. 

Předehřejte troubu na 200 ° C a do formiček s těstem dejte náplň až po okraj. Pečte 15 minut a poté snižte teplotu na 180 ° C,  pečte dalších 10-12 minut. Pokud se na těstě dělají bubliny, otevřete na chvilku troubu. Koláče podávejte horké nebo studené. 


teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka