Ramen my way

teplakacka

Polévku ramen jsem měla již dříve, ale velmi mě zaujala až teprve nedávno, když jsem letěla do Dubaje a den jsem trávila v Budapešti. Měla jsme misi, podívat se po ruin bars, o kterých jsem četla, že jsou ve městě velmi oblíbeným konceptem. Velmi mě tato myšlenka nadchla, neboť vdechnout život do chátrajících domů ve městech a nenechat je chátrat, dává smysl.  
Měla jsme několik typů kam se jít najíst, ale pršelo, byla zima, a jak jsme se tak procházela, zaujalo mě místo hned naproti ruin bars, které bylo malým bistrem. 
Polévka ramen byla nejen krásná na pohled, ale i úžasně chutnala. 
Polévky si často dělám k obědu, proto jsme si udělala trošku jinou, lehčí verzi, která mě velmi baví a je moc chutná.

Ingredience:

500 ml  hovězího nebo kuřecího vývaru (použila jsme hovězí)
 2 balíčky ramen nudle
 3 stroužky česneku, najemno nakrájené
 2 cm  zázvoru, najemno nakrájený
 2 jarní cibulky  nakrájené na kolečka
 2 lžíce červené kari pasty
 1 thajské chilli, plátky 
 3 lžíce  sójové omáčky
 ½ lžičky sezamového oleje
 4 vejce
 4 vepřové kotletky, kuřecí. hovězí, případně krevety, volba je na vaší chuti
 limetky a plátky jarní cibulky na ozdobu, bok choy uvařený na páře
 kokosový olej dle potřeby
 sůl a pepř
opražená sezamové semínka.

Jak na to:

Do středně velkého  hrnce přidejte 1 polévkovou lžíci kokosového oleje, chilli, česnek, zázvor, červenou kari pastu a jarní cibulku. Na středně vysoké teplotě restujte 10 minut.
Přidejte vývar,  vyčkejte  dokud se nezačne vařit. Do hrnce přidejte sójovou omáčku a sezamový olej, snižte teplotu a nechte vařit po dobu 10 minut. 
Mezitím si na pánev dejte kokosový olej a prudce osmažte vepřové, a hovězí steaky. Poté dejte na prkénko nebo talíř a nechte odpočinout. Uvařte si vajíčka na měkko. 
Nudle ramen nechce vařit dle návodu, poté je opláchněte pod studenou vodou a odložte na stranu.
Vše pak servírujte ve velké misce, do níž vlijete vývar a nudle. Navrch pak aranžujte maso, vejce, jarní cibulku, limetkovou štávu, limetky, chilli, Bok choy a posypejte sezamovými semínky.

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka