Lidl Food Challenge Velikonoční vajíčko

teplakacka

Ztracené velce po asijsku.

Pro mě již druhý Lidl Food Challenge byl opravdovou výzvou. Věděla jsem hned,
že udělám slaný pokrm a nejlépe v asijském stylu.

Vyzkoušela jsem tolik variant a neustále je měnila, až jsme se rozhodla pro variantu ztraceného vejce po asijsku.



Hustou krásně zelenou kaši jsem vymixovala z hrášku dochuceného kapkou sezamového oleje, spolu s lístky koriandu.

Ztracené vejce jsem nikdy předtím nedělala a musím říci, že se stalo mým oblíbeným, neboť mě baví, jak při jeho tvarování lžícemi reaguje tak jak je potřeba. Čas se musí však bedlivě hlídat, aby vše dopadlo tak, jak má.Chtěla jsem, aby recept připomínal jaro a jediné co v Lidlu nemají, jsou jedlé květiny. Objevila jsem však semínka řeřichy, která klíčí 3 až 5 dní a tak jsem si ji doma zasadila, protože všechno to rašení, pučení ze země, je pro mě jeden ze symbolů Velikonoc, jara.



Počkala jsme si na týden asijských dnů v Lidlu a hned jsem se rozjela vyhledat ingredience, které by se hodily pro můj výtvor.

Byla jsme překvapená, že jsem sehnala i sechuanský pepř, který jsem vždy nahrazovala červeným pepřem, už kvůli vzhledu. Do prvního pokusu mně tzv. „ujela ruka", pak už jsem si dávala větší pozor. Doporučuji s pepřem šetřit.

Ingredience:
balíček mraženého hráškučerstvý koriandrsoba nudlerýžové nudlepopcornředkvičkavejceopražené sezamové semínka bílá a černáčervená cibule nakrájená na čtvrtkyjarní cibulka a zelená část nakrájená na tenké proužkysůl, pepřchilli nakrájená na kolečkamořská řasa na sushi, nakrájená na malé trojúhelníčkysezamový olejřeřicha naklíčenálístky polníčku

Jak na to:
Nejdříve si předehřejeme troubu na 180 stupňů. Soba a rýžové nudle vaříme dle instrukcí a poté je scedíme pod studenou vodou. Formu na muffiny pomažeme sezamovým olejem a do formy dáme mix nudlí, tak aby vypadaly jako ptačí hnízdo. Dáme do trouby na 10 minut.Mezitím si uvaříme hrášek. Pár kuliček si schováme na ozdobu. Zbytek pak v mixéru rozmixujeme s hrstkou koriandrových lístku, stonků a dochutíte solí.Do trouby dáme červenou cibuli, pokapeme sezamovým olejem a pečeme do změknutí.

Na talíř „rozmázneme“  kaši z hrášku a koriandru, posypeme sechuanským pepřem, nazdobíme řeřichou, sezamovými semínky, hráškem, mořskou řasou a chilli s jarní cibulkou, popcornem, který můžeme obarvit kurkumou.
Hnízdo si naaranžujeme na talíř vedle kaše, vložíme do něj polníček, a začneme připravovat vejce. Rozklepneme si vejce do misky, nečekejte však až se začne voda vařit, vajíčko vložte do již pobublávající vody. Lžícemi začněte vejce tvarovat. Vařte necelé 3 minuty. Poté vyjměte a vložte do hnízda. Osolte dle chuti, ozdobte ředkvičkou, sezamovými semínky, hráškem.
Tento recept je úžasný k snídani a rozhodně Vás naladí do velikonoční nálady.Na fotografiích vidíte, že zdobit se dá jakkoliv a dle Vaši fantazie.Hodně zajímavá byla varianta č. 8. Vejce jsem uvařila, oloupala a dala ho na noc do vody s červenou řepou. Z hrášku jsme pak rozmixovala kaší, přidala trochu mléka a udělala hráškové placičky.

Do Lidl Food Challenge jsem přihlásila pokus 1. Tak snad se bude líbit, a případně mně přinese i výhru.





Pokus 2



Pokus 3





Pokus 4



Pokus 5


Pokus 6


Pokus 7





teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka