Korejská snídaně

teplakacka


Nevěřila jsem, že rýže a nudle se dají jíst i k  snídani. V Malajsii to bylo skoro pravidlem, ale ne všude. Po návratu jsem chtěla asijskou snídani, ale tak jak ji mám ráda já. Omáčky a různá „namáčedla“ hrají v mé kuchyni jednu z nezastupitelných rolí. 
Věřím, že chilli po ránu je úžasná věc a tak jsem připravila asijskou placku s jarní cibulkou.





Ingredience:

5 - 10 jarních cibulek – uřízněte hlavičku a stonky rozřízněte na polovinu
1 vetší vejce – rozklepněte do misky, rozmíchejte
2 lžíce sezamového oleje 
krevety – můžete, ale nemusíte
Těsto:
hrnek hladké mouky 
lžíce soli
hrnek vody 
Omáčka:
1 lžíce sójové omáčky 
1/2 lžíce rýžového octa
2 najemno nakrájené hlavičky jarní cibulky (bílá část)
1/2 lžíce chilli 
lžíce sezamových semínek
dle chuti můžeme přidat lžičku cukru
Zkombinujte všechny ingredience na omáčku a dejte stranou.


Jak na to:

Smíchejte mouku a sůl ve středně velké misce, vytvořte těstíčko. Pomalu do něj přidávejte studenou vodu a šlehejte, dokud se vše nespojí.  

Rozpalte pánev a přidejte sezamový olej. Poté rozložte jarní cibulku po pánvi, jednu vedle druhé a opékejte až je cibulka zespoda nahnědlá. Kdo přidává krevety, přidá je v této fázi. 
Poté zalijte těstem cibulky a krevety. 
Nyní nalijte na těsto rozšlehané vejce. Nechte cca 3 minuty „zatuhnout“ a otočte. Obě strany placky musí po chvíli být krásně zlatavé a křupavé.
Podávejte s omáčkou. 

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka