Kuřecí s pomerančovou omáčkou a koriandrem

teplakacka

       


Původně jsem se dnes chystala vařit tofu, ale dostala jsem chuť na maso a tak jsem vytáhla kuřecí (to zní trochu, jako když Láďa Hruška vaří J).
Kuřecí nedělám tak často, ale když není čas, je to taková rychlá záchrana. 
Navíc jsem celý den byla v jednom zápřahu a moje tílková móda v Londýně, zanechala následky ve formě rýmy, rozhodla jsem se vařit rychlovku. Kuře můžete podávat s rýží, nudlemi nebo i s okurkovým salátkem a kousky ledového salátu 


Ingredience:

1-2 lžíce olivového oleje
5 kuřecích stehen s kůží, bez kosti
3 hrnečky kuřecího vývaru
1/2 hrnku hnědého cukru
1 hrnek pomerančové šťávy, nebo 100% juis
1/2 hrnku sójové omáčky lehké
2 lžíce sirracha
2 lžíce rýžového octa
sůl a pepř

Na ozdobu: bílá a černá sezamová semínka, jarní cibulka, pomerančová kůra, chilli, koriandr

Jak na to:


V míse smíchejte vývar, hnědý cukr, pomerančovou šťávu, sójovou omáčku, sirrachu a ocet. Dejte stranou. Rozehřejte olivový olej ve velké pánvi nad střední teplotu. Kuřecí stehna opepřete, osolte. Pečte nejdříve kůží dolů, dokud nejsou krásně zlatavá. Otočte a pečte dalších cca 8 minut. Kuře vyjměte, odstraňte veškerý tuk v pánvi, přidejte omáčku a přiveďte do varu. Kuře vraťte na pánev kůží nahoru, zmírněte teplotu a nechte cca 30 minut propublávat. Ozdobte sezamovými semínky, plátky zelené cibulky a pomerančovou kůrou. Podávejte s rýží

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka