Navařeno

teplakacka


Jak pojmenovat moje vaření pro Vás? Ráno vstanu a první kroky vedou do kuchyně. Když vím, že přijdou hosté, marinuji, mixuji, krájím, připravuji již od rána vše potřebné. Stejně tomu tak bylo, když jsme pozvala bývalé spolužačky ze školy, které jsem neviděla spoustu let a tak jsem vůbec netušila jaké jsou jejich chutě.
Raději jsem si však  ověřila zda nejsou na něco alergické, nebo mají-li nějaké neoblíbené jídlo. Udělala jsem 5-chodové asijské menu. Vždy volím jídla, co mají nejen dobře chutnat ale i vypadat. 

Moji strávníci tedy mohli ochutnat:
Miso polévka, ta je mojí srdcovou záležitostí, neboť pokaždé, když běhám londýnskými ulicemi a mám hlad, jediná jistá rychlovka, se kterou mohu nerušeně pobíhat a upíjet z kelímku je právě Miso polévka z Wasabi. Jednoduchá s kousky tofu a mořskou řasou.
O něco takového jsem se pokusila, ale nakonec se mi má kreativita vymkla z rukou …  K  polévce jsme udělala několik nových přísad do mističek, ze kterých si hosté nabírali dle toho, co jim nejvíc chutnalo.



Miso polévku s vařenou kedlubnou jsem podávala s kousky mořských řas, kostičkami klasického neochuceného tofu, opečené tofu se sezamovými semínky v sojové omáčce, grilované shitake houby se sezamem, nadrobno nakrájenou jarní cibulkou, koba nudlemi.  Celé kombinace předčila mé očekávání a věřím, že i těm co ji ochutnali.





Krůtí mleté maso s arašídama na ledovém salátku, je lehká varianta mých čínských knedlíčků. Úžasný předkrm, kterého se nepřejíte e a pochutnáte si.





Kačka v placičkách je pochoutka pro každého. Nikdy nezklame.



Jako hlavní jídlo jsem připravila mongolský hovězí pupek s chilli, zázvorem, česnekem, jarní cibulkou s korinadrovou rýží.


Tečkou celého menu byl vietnamský banánový dort s rumovým pyré. Byla to moje premiéra a musím říct, že se povedlo. O tomto dortu jsme již slyšela od kamárádky z Londýna, která je z Vietnamu. 
Rozhodně stojí za to ho vyzkoušet.



Celý oběd trval čtyři příjemné hodiny, holky zapíjely bílým vínem, jen řidičce jsem udělala zázvorovo-chilli limonádu. Při pohledu na prázdné talíře a rozesmáté tváře jsem se slastně uculovala. Moje návštěvnice kromě nádobí J po sobě nechali i malou recenzi.


Chcete i vy ochutnat mé meny? Napište, ráda Vám uvařím. 

S láskou Lucie



teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka