Malajský hovězí rendang na street festivalu oceněn

teplakacka

V říjnu jsme s Teplou kačkou vyjeli na Street food festival v Dejvickém kampusu. Jelikož jsem v pátek organizovala Free Art Friday, na SFF jsme vyrazily jen v neděli.
Kromě kačky, jsem připravila bůček a hovězí rendang, který lidé ocenili velmi kladně a za to jsem vždy nejštastnější na světě. 

Hovězí rendang jsem dělala několikrát a různě kombinovala, až jsme natrefila na úžasnou chuť, která mi připomínala nedávnou cestu po Malajsii, kde jsem ho ochutnala v restauraci Opium v Kuala Lumpur, která má výborné recenze. Již jsme se o ní zmiňovala,bylo to místo kde jsem ochutnala koktejl pod názvem Pekingský muž. Což mne inspirovalo zameřit se i na koktejly, neboť mám barmanský kurz z dob studia VŠ. Hodně se toho sice změnilo, ale i to je výzva.
Na ostrově Tioman, jsme se seznámili s místním průvodcem po horách, který měl menší bar a prodával jediný alkohol na ostrově – pivo. Jeden večer nám udělal rendang s rýží, že jsem dlouho nic lepšího nejedla.
Rýži dělal v bambusových tyčích na ohni, z čehož jsme byla ohromená.
Bambusová tyč se rozřízla a rýže se nakrájela na válečky. Byl to pro nás zážitek.


Uvařit ho tak, aby jeho chuť byla stejná jako právě na Tiomanu byl úkol číslo 1, a snad se mi to podařilo. Určitě ho vyzkoušejte a doporučuji ho vařit den před podáváním,  přes noc se rozleží, nasákne chutě a je to pak něco úžasného…

Mám ráda trhané hovězí, ale kdo se s tím nechce dělat, může hovězí nechat jen nakrájené na kostičky. Podávat můžete s rýží nebo placičkami z mouky či koupenými tortilami. 

Jak na to:


2 hrnky strouhaného kokosu
5 šalotek
3 stroužky česneku
15 chilli papriček
5 x 3 cm zázvoru
5 stonků citronové trávy
2 lžičky drcených semínek koriandru 
2 lžičky drceného kmínu
1 troška oříšku
1 lžíce slunečnicového oleje
600 g hovězího masa na guláš
1 1/2 lžíce cukru
5 hřebíčku
1 celá skořice
400 ml kokosového mléka
220 ml vody
a sůl k dochucení


Nejdříve si dejte vařit hovězí maso do změknutí. Maso potom na talířku vidličkou rozdělíme na nitky, případně rozkrájíte na kostky. 
Mezitím si v  pánvi orestujte do zlatova nastrouhaný kokos, a dejte stranou.

Do mixéru  přidejte  šalotku, česnek, chilli, zázvor a citronovou trávu (tu si podélně nakrojte), vše rozmixujte do pasty. 

Do hmoždíře nasypte a rozdrťte  koriandr, kmín, muškátový oříšek. 
Ve woku usmažte pastu na trošce oleje, přidejte rozdrcené koření a promíchejte tak 3 minuty. Přidejte maso a promíchejte. 

Přisypte cukr, opražený kokos, hřebíček, skořici, kokosové mléko a vodu. Přiveďte do varu, zmírněte teplotu a nechte mírně probublávat tak 1 hodinu, občas promíchejte. 
Dochuťte solí. 

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka