Okurkové kimchi

teplakacka


Když jsem před lety ochutnala kimchi poprvé, moc mi chutnalo. Jenže zelí = bolest břicha, tak jsem se mu snažila vyhýbat.
Jenže okurek z food streetových akcí s Teplou kačkou mi zbyde vždy dost a tak se snažím najít variantu jak je zužitkovat. Naposledy mě napadlo právě kimchi, neboť tu kyselost a chilli chuť prostě miluju. 
Tohle kimchi můžete ihned servírovat, ale rozhodně doporučuji ho nechat přes noc rozležet. 

Jak na to 

Kimchi omáčka



4 stroužky česneku
1/2 šálku extra pálivého chilli prášku
4 lžíce rybí omáčky
1 lžíce cukru
¼ cup + 1 lžíce vody
2 lžíce rýžového vína
1 lžičky soli
1 lžičky sezamového oleje
1 lžička sezamových semínek

1 okurka, nakrájená na 4 části a rozkrájená na čtvrtky
1 mrkev nakrájená na proužky
 1 červená cibule nakrájená na proužky


Zeleninu vložte do uzavíratelné misky. V jiné misce rozmíchejte ingredience na kimchi a smíchejte se zeleninou. Použijte ruce, aby všechna zelenina byla potřená omáčkou.
Podávejte ihned, nebo klidně až druhý den. 


teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka