Chilli on the Beach

teplakacka
Někdy potkáte lidi, kteří mají hobby podobné Vašemu. I pracovní schůzka může přinést mnohem více, než jen prezentace, čísla a čaj se sušenkama. 
Přijela jsem do Bournemouthu po několikahodinovém zpoždění, celá ve stresu, že klient bude koukat jako bubák, kde sem. 
David byl úžasný a místo strojených formalit se zeptal, co mám ráda k jídlu, aby mi doporučil něco zajímavého. Debata se rozvinula a já chrlila místo kódů a aplikací, své nápady, recepty a cíle, které jsem si dala na rok 2016. 
David naslouchal a začal mi vyprávět o své vášni pěstování chilli papriček. Má přes 30 druhů a ještě než jsme začali řešit pracovní věci, slíbil, že mi přinese pár exemplářů a chilli marmeládu, na kterou je pyšný. 

Nezklamal, dnes mi přinesl ukázku své chlouby. Navíc mě barvitě povyprávěl, jak chilli pěstovat. To, že jim dává hnojivo na rajčata, a že si sami řeknou kolik chtějí vody a v případě zájmu o nějaký druh, existují různé fan stránky, kde si lidé za poštovní známku posílají své druhy. 


Mě zaujala fialová mini paprička, která měla být původně růžová, ale barevně se nepovedla, za to je krásně štiplavá. Také tmavě hnědá paprička, říká se ji čokoládová jalapenos. Bohužel po čokoládě nechutná. 

Marmeláda, kterou jsem dnes ochutnala byla tak úžasná, že si ji rozhodně po návratu domů udělám do zásoby, nebo je připravím jako vánoční dárky. 
K sýrům se budou hodit každému a k masu jakbysmet.  

·         750g červených papriček 
·         rostlinný olej 
·         3 velké cibule
·         16 šalotek
·         10 stroužků česneku
·         50g čerstvý zázvor
·         200g palmový cukr
·         85g tamarind

·         80ml rybí omáčka

Nahrubo nakrájené chilli papričky osmažíme do měkka a necháme přebytečný tuk vysát na papírovém ubrousku.
To samé udělejte s nakrájenou cibulí, šalotkou, najemno nakrájeným česnekem a zázvorem. 
Vše pak rozmixujte s trochou oleje a pak dejte na pánev. Vařte asi 10 minut na mírném ohni přidejte cukr a míchejte, dokud se nerozpustí.

Po dalších 10 minutách přidejte tamarind, rybí omáčku a nechte na velmi mírném ohni za občasného míchání pobublávat. Kontrolujte, aby se marmeláda nepřichytávala k pánvi, nechte cca 2 hodiny klokotat. Konzistence se krásně zahušťuje a změní se v tmavě červenou barvu.
Nalijte chilli marmeládu do sterilizovaných sklenic.

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka