Asijské burgery s mango salátem

teplakacka

Je krásně a tak jsem se dnes rozjela za rodinou. Jelikož vím, že se bude grilovat a já jsem hodně rozmazlená co se týče jídla, vzala jsme si sebou ingredience, které jsem měla doma s tím, že něco přípravím na místě. Dříve jsem se snažila striktně dodržovat recepty dané kuchyně a představa míchat věci dohromady mě vyloženě děsila, ale postupem času, jsem s chutěmi začala experimentovat. Asijskou kuchyni se snažím spojovat v každé jiné. 
Sezamový olej, koriandr, chilli a česnek jsou už mojí každodenní výbavou v kabelce :)  
Vařím už téměř všude. Zjistila jsem, že při mé práci v IT, je to jediný moment, kdy nejsem u PC a soustředím se jen na krájení, míchání k čemuž si vždy ráda dám skleničku vína.
Když byl řádně roztopený gril, začala jsem s přípravou hovězího mletého masa, udělala jsem burgery s mými tajnými zbraněmi z kabelky. 
Mangový salát v letním dni osvěžil a byl opravdu dobrým společníkem jak k burgerům tak i k naloženému masu, které dodala rodina. Samozřejmě je trošku ostřejší, ale kdo nemá rád chilli, nemusí jej použit a místo koriandru, který je dost intenzivní svou chutí,  se může servírovat  třeba s petrželkou.





Na mango salát:

2 manga (měkké)
Svazek koriandru
Chilli
Červenou cibuli
Mango oloupeme a nakrájíme na kostičky. Cibuly nakrájíme na tenké proužky a společné s nasekaným koriandrem a chilli smícháme v misce s mangem. Servírujeme. 







Na burgery:
500 g mletého hovězího masa
2 stroužky česneku najemno nasekané
Jarní cibulka nakrájená na proužky
Chilli nasekané
Koriandr nasekaný na menší kousky
Čínské zelí (pokud máte v lednici) najemno nakrájet cca jeden hrnek
3 lžíce Sezamový olej
Sezamové semínka ( černá i bílá)
4 lžíce sojové omáčky
10 crackers (slané sušenky) rozdrcené



Vše smícháme v misce a vytvoříme malé bochánky, opečeme z obou stran cca 4 minuty na rozpálené panvi nebo grilu. Servírujte s mango salátem.






teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka