Kuřecí Katsu Curry

teplakacka


Osaka byla dalším místem v Japonsku, které jsem navštívila. Osaka je prý kuchyní Japonska, takže je jasné, že kde je jídlo, budu i já. Zajímavé bylo, že než jsem odletěla, sledovala jsem v Londýně pořad s britským televizním šéfkuchařem Ainsley Harriotem, který byl v Osace a úžasně mluvil o jedné restauraci, která je v michelinským průvodci a patří mezi street food styl. Street food totiž v Japonsku není. Hledala jsem na internetu a nemohla ji najít. Jednoho večera se tam tak procházím a osud tomu chtěl, abych ji našla :) Ale o té Vám napíši příště. 

Osaka má několik street foodových míst, které stojí za to je navštívit. V části s názvem Dotonburi jsem ochutnala smažené kuře a zeleninu na špejli, což se nazývá Kushitasu. Maso, nebo zelenina se podává s tmavou omáčkou Tonkatsu, ke které platí pravidlo, že pokud do ní namáčíte maso či zeleninu tak pouze jednou před zakousnutím. Recept na omáčku najdete zde. 



Slečna k jídlu nalila Saké do hrnku s podšálkem, který přelila tak, že jsem měla plný hrnek i podšálek. Myslela jsem si, že je nepozorná, ale i to má svůj důvod, jak jsem později zjistila. Sake se lije do hrnku s krabičkou jako podšálek, do které saké přetéká. Tento styl servírování je pravděpodobně nejen na odiv, nebo spíš údiv, avšak i samotnému pijákovi přinese tak větší spokojenost J


Další stánek byl kuřecí katsu, které jste si mohli polít omáčkou dle vlastního výběru. Nejvíce mě zaujala curry omáčka, takže proto jsem dnes zvolila tento recept. Protože kuřecí ve strouhance je u nás poměrně oblíbené jídlo a polít ho curry omáčkou nezvyk, který si určitě oblíbíte. 






Ingredience

Kuřecí prsa

Hladká mouka

1 vejce

Panko strouhanka

Olej na smažení, já používám kokosový olej. 


Na curry omáčku

1 cibule

2 stroužky česneku

3 cm kousek zázvoru

1 mrkev

1 lžíce curry

1 lžička sojové omáčky

Špetka garam masaly

1 lžička třtinového cukru

1 chilli (nemusí, ale doporučuji) 

2 dcl kuřecího vývaru 

Příloha libovolná: rýže, udon nudle

Jak na to:

Kuřecí prsa nerozklepávejte.  Obalte v mouce, vejci a panko strouhance a dejte do lednice. 
Curry omáčka: Zpěňte nahrubo nakrájenou cibuli, mrkev, česnek a zázvor v oleji doměkka a lehce nechte zkaramelizovat. Přidejte kari a lžíci hladké mouky, aby se vytvořila hustá pasta.  Poté pomalu přidávejte kuřecí vývar a míchejte.  Přidejte troškou sójové omáčky, lžičku hnědého cukru a špetku garam masala, dochuťte.  Přidejte chilli, pokud chcete pikantní chuť. Já doporučuji! 
Poté vše rozmixujte  pomocí ručního mixéru a nechte ho povařit. 
Kuřecí prsa osmažte v kokosovém, nebo libovolném oleji dokud nejsou propečené a zlatá. Nakrájejte na proužky.
Podávejte s lepkavou nebo basmati rýží,  salátem nebo zeleninou dle vašeho výběru a zalijejte curr  omáčkou. Dobrou chuť :)

teplakacka

Ráda ochutnávám, ráda vařím a cestuji. Z cest si přivážím recepty, které pak doma vařím a kombinuji.

Copyright @ 2014, Teplá kačka